Centrum Diagnozy i Terapii ADHD80-288 Gdańsk, Piecewska 33/U5, |
|
KsiążkiZaradny kot w akcji. Zeszyt ćwiczeń. Duże koty. Złość
Małgorzata Dąbrowska-Kaczorek, Wychowuję samotnie troje dzieci, które mniej czy bardziej wkraczają w okres dorastania. Na co dzień borykam się ze sprzeciwem, oporem i buntem z ich strony, a dodatkowo często dochodzi do kłótni z rodzeństwem. Odkąd zaczęłam czytać książkę Zaradnego kota - Złość i przerabiać ćwiczenia zadawane przez terapeutę, poziom napięcia w naszym domu się wyraźnie zmniejszył i jest nam coraz łatwiej wypracować konsensus. Agnieszka, mama 3 chłopców Pracuję jako nauczyciel wspomagający w 8 klasie integracyjnej. Moi uczniowie zaczęli dojrzewać i do problemów, z powodu których trafili do tej klasy, dołączają się objawy dojrzewania. Lubię zaglądać do książki Zaradny kot w akcji - Złość, ponieważ proponuje mnóstwo ćwiczeń, które mogę wykorzystać na godzinie wychowawczej, a także podczas terapii indywidualnej. W ciekawy sposób łączy oddziaływania poznawczo-behawioralne z koncepcją odnajdowania u nastolatka własnej wewnętrznej motywacji. Zofia Rzepiak, nauczyciel wspomagający SP 44 Gdańsk
Zaradny kot w akcji. Zeszyt ćwiczeń. Małe koty. Smutek
Małgorzata Dąbrowska-Kaczorek, Moja córka Klaudia bardzo źle zniosła nasz rozwód. Miała wtedy 11 lat. Przestała chodzić do szkoły i spotykać się z koleżankami. Całymi dniami snuła się smutna po domu, nie chciała się uczyć ani dbać o siebie. Mama Klaudii
Zaradny kot w akcji. Zeszyt ćwiczeń. Małe koty. Nieśmiałość
Małgorzata Dąbrowska-Kaczorek, Każdego dnia w mojej praktyce diagnozuję dzieci zbyt silnie doświadczającymi lęku, nie-które z nich odmawiają pójścia do szkoły. Rodzice oczekują ode mnie leków, które cu-downie uzdrowią ich pociechy , tymczasem praktyka i doświadczenie dowodzi, że warto zacząć od terapii poznawczo-behawioralnej. W Polskich warunkach jest ciągle za mało wykształconych psychoterapeutów i tym bardziej cenny jest podręcznik który pozwala niemal każdemu krok po kroku pracować z lękiem u dzieci Olga Markowska, członek zarządu PTTPBDMR Problem lęku wśród dzieci jest bardzo powszechny i jako lekarz pediatra i alergolog codziennie różnicuję skutki odczuwania strachu od napadów astmy czy innych chorób so-matycznych. Widzę dużą potrzebę pracy terapeutycznej z dziećmi zbyt silnie go odczu-wającymi i rekomenduję poniższy podręcznik psychologom i pedagogom szkolnym. Dr. N. med. Eliza Wasilewska Jako nauczyciel bardzo często spotykam się z problemem nieśmiałości wśród moich uczniów, u których nawet przeczytanie fragmentu tekstu przed klasą wywołuje aktywację układu współczulnego. Książka „Zaradny kot w akcji – Nieśmiałość” stanowi świetną porcję gotowych ćwiczeń do pracy z dziećmi oraz jest uzupełnieniem wiedzy, którą mo-żemy zdobyć na kursach czy konferencjach. Mgr Aleksandra Kerlin
Zaradny kot w akcji. Zeszyt ćwiczeń. Małe koty. Złość
Małgorzata Dąbrowska-Kaczorek, Terapia poznawczo-behawioralna to ważna metoda leczenia zaburzeń psychicznych u dzieci, rekomendowana jako podstawowa i skuteczna w terapii wielu z nich . Książka, która trafia w Państwa ręce to podręcznik dla dzieci w wieku 7-10 lat, zawierający program terapeutyczny o nazwie Zaradny kot w akcji. Ciekawą formułę podręcznika uzupełnia aplikacja na urządzenia mobilne, dostosowana do treści zawartych w książce. Publikacja może stanowić cenne uzupełnienie stosowanych dotychczas programów terapeutycznych Dr n. med. Monika Szewczuk-Bogusławska, Zeszyt ćwiczeń to bardzo wygodne narzędzie w pracy terapeuty dziecięcych problemów, możemy dzięki niemu zaoszczędzić dużo czasu na przygotowywaniu sesji, jednak największa jego zaleta wynika z faktu, że autorki są praktykami i opisały szczegółowo każdą chwilę zajęć, które wcześniej same wielokrotnie prowadziły. Jest uzupełnieniem wiedzy zdobywanej na kursach i konferencjach, ale nie może jej zastąpić. Czekam niecierpliwie na kolejne części Katarzyna Zdrojewska, oligofrenopedagog, nauczyciel wspomagający,
Jak zmieniać zachowania dzieci i młodzieży
Małgorzata Dąbrowska-Kaczorek, Rozdziały tej książki – jakkolwiek różnych autorów – tworzą bardzo logiczny ciąg zdarzeń naprawczo-terapeutycznych dzieci i młodzieży trudnej i krnąbrnej. Zaczynając od rozmowy motywującej z takim delikwentem, przyprowadzonym do poradni przez rodziców i zupełnie niemającym ochoty na jakiekolwiek naprawianie, która jeśli jest umiejętnie przeprowadzona powoduje, że młody człowiek już mniej niechętnie przychodzi na następną sesję i naprawcze koło zaczyna się kręcić. Kolejne rozdziały omawiają przydatność technik poznawczo-behawioralnych w szkole, jak postępować z przypadkami zachowań seksualizujących w szkole, dzieci lękowe, środki odurzające, ze szczególnym uwzględnieniem dopalaczy i marihuany (uwaga: marihuana jest w pewnym sensie społecznie akceptowana, natomiast autorka tu jasno pokazuje, jak wielkie i nieodwracalne szkody czyni w młodym organizmie), a na koniec wskazówki postępowania, kiedy trzeba do szkoły zawezwać policję. Doskonali autorzy: Małgorzata Dąbrowska-Kaczorek, Artur Kołakowski, Jessica Minahan (we współautorstwie z Nancy Rappaport i Jerome’em Schultzem), Eliza Wasilewska, Bogdan Guziński. Bardzo ciekawa lektura dla psychologów, pedagogów, rodziców, nauczycieli i wszystkich innych zainteresowanych.
Okiem lekarza i psychoterapeuty.
|
|